Zamierzona

Powszechna dwujęzyczność z całym bogactwem języków lokalnych i jednocześnie jednym wspólnym dla wszystkich ludzi językiem to konieczność zarówno ewolucyjna, jak i cywilizacyjna.
Nie ma żadnej wątpliwości, że jako gatunek i globalna społeczność w tym kierunku zmierzamy.
Świadczy o tym przede wszystkim pozycja języka angielskiego w dzisiejszym świecie, który staje się jego lingua franca. Niemniej w skali globalnej brakuje powszechnego systemu, który postawiłby kropkę nad “i” w tym procesie, czyli np. wykorzystując zdolności wszystkich nowo narodzonych dzieci do naturalnego nabywania języków, rozwiązałby raz na zawsze ten problem.

  • Doświadczenia ostatniej dekady wskazują, że szanse stania się takim systemem ma:
    Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności “Dwujęzyczne Dzieci / Bilingual Future”
  • To ekosystem, w którym język angielski dzieci przyswajają w sposób naturalny, tzn. na tych samych zasadach co język ojczysty, a więc w czasie codziennych zabaw i aktywności – bezpośrednio z kontekstu.
  • Stały rozwój Programu umożliwia nam współpraca z wybitnymi specjalistami w takich dziedzinach jak: lingwistyka stosowana, pedagogika, grafika, animacja, muzyka, gry i grywalizacja, STEAM, aplikacje i technologie internetowe oraz sztuczna inteligencja.

Dwujęzyczność to proces, który inicjujemy akcją „Prezent na całe życie”

– czyli obdarowaniem rodziców dzieci nowo narodzonych (lub najpóźniej w wieku do 3 roku życia) niezbędną wiedzą
i materiałami wspierającymi codzienny kontakt z angielskim. Uważamy, że dwujęzyczność z angielskim to jest dla każdego dziecka właśnie prezent na całe życie, który powinno otrzymać obligatoryjnie. Któż z nas, którzy mogą o tym zadecydować, nie chciałby władać dziś angielskim na poziomie dwujęzyczności z tym językiem?

Żłobek, przedszkole i szkoła to z kolei miejsca, w których wszystkie dorosłe osoby:

wychowawcy (kursy w wersji STANDARD) oraz specjaliści (kursy w wersji PLUS i EXPERT) mogą ten proces kontynuować
i wspierać dzięki kompletnemu systemowi edukacyjnemu.

Przygotowywane są wdrożenia systemowe. Warto w tym miejscu odnotować konferencję

dla przedstawicieli władz samorządowych szczebla wojewódzkiego pod patronatem Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej, której rezultatem jest procedowanie już ponad połowy województw w Polsce. (Podsumowanie konferencji w dołączonym folderze).

Dwujęzyczność to nie tylko drugi język na najwyższym poziomie – bilingwizm doskonale wpływa również na ogólny rozwój człowieka. Poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć (semantyczną i epizodyczną), pogłębia wrażliwość kulturową
i społeczną, rozwija zdolności analityczne i empatyczne. Dwujęzyczne dzieci, później też
jako dorośli, osiągają lepsze wyniki w nauce, mają większe możliwości adaptacji społecznej
i kulturowej. Osiągają wyższą pozycję społeczną i materialną oraz – co chyba najważniejsze – cieszą się lepszym zdrowiem. Warto podkreślić, iż dwujęzyczność opóźnia o 5-6 lat skutki chorób Alzheimera i Parkinsona.

Wprowadzenie powszechnej dwujęzyczności to last but not least stworzenie fundamentów dla lepszej, autentycznie wspólnej przyszłości kolejnych generacji homo sapiens. Ukształtowane w wielojęzyczności pokolenia zachowają w językach lokalnych to, co składa się od wieków na ich tożsamość, ale jednocześnie, dzięki rozwijanemu równolegle do nich wspólnemu językowi, staną się pozbawionymi komunikacyjnych barier obywatelami i współgospodarzami świata.

Dodatkowe informacje:

➡️ Wprowadzenia merytoryczne i przykłady demonstracyjne – https://tinyurl.com/mppd-linki-demo
➡️ Opinia Pani Doroty Dziamskiej – przeczytaj
➡️ Patronat ORE – zobacz
➡️ Przewodnik – https://dwujezycznedzieci.pl/katalog.pdf
➡️ Zobacz więcej – https://www.youtube.com/DwujezyczneDzieci
➡️ Bądź na bieżąco – https://www.facebook.com/DwujezyczneDzieci/

Kontakt: https://dwujezycznedzieci.pl/kontakt/